Friday, December 26, 2014

Δεκέμβρης.

Δεκέμβρης. Ο αγαπημένος μου μήνας με διαφορά.

Εκτός από το κομβικό σημείο που αποτελεί στην ροή των εποχών και του χρόνου, όπως τουλάχιστον τον αντιλαμβανόμαστε και τον μετρούμε εμείς, σηματοδοτεί δυο τεράστιες αλλαγές-μαθήματα στη ζωή του κάθε ανθρώπου.

Από τη μία, μέσω των Χριστουγέννων, τη σημασία της οικογένειας και της θαλπωρής που αυτή επιφέρει. Τη σημασία, της αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αγάπης.
Από την άλλη, μέσω της αλλαγής του χρόνου, τη γέννηση της ελπίδας, την υπενθύμιση σε όλους μας, πως έχουμε το δικαίωμα να ονειρευόμαστε, αλλά έχουμε την υποχρέωση να παλεύουμε καθημερινά για την πραγμάτωση αυτών των ονείρων.

Το πιο σημαντικό όμως με αυτόν τον μήνα, δεν είναι τόσο το αίσθημα που αφήνει στο τέλος του, όσο η διαδικασία που σε υποβάλει κατά τη διάρκεια του. Μια αμφιλεγόμενη και πολυτάραχη κατάσταση που αγγίζει τα όρια της μελαγχολίας. Μια διαδικασία όμως που σε κάνει να σκεφτείς και να αξιολογήσεις τις πράξεις σου. Κάθε φορά αναλογιζόμενος τα όσα έχεις ζήσει, με αφετηριακό γεγονός την αρχή του περασμένου χρόνου, εντοπίζεις τα λάθη σου, αναθεωρείς τις πρακτικές και τον τρόπο σκέψης σου και ψάχνεις νέους δρόμους.

Σήμερα από τα ξημερώματα ακόμη, έχω δεχτεί την ευχή και την αγάπη πολλών ανθρώπων, με αποτέλεσμα να έχω αναλογιστεί πολύ σοβαρά τη σημασία του σεβασμού και της αγάπης που ανέφερα παραπάνω. Από γνωστούς και φίλους, μέχρι άτομα της οικογένειας μου, όλοι ανταποκρίθηκαν στο εορταστικό κάλεσμα της ημέρας και μου έδωσαν έναν λόγο να χαμογελώ.

Ίσως αυτό να είναι και το μάθημά μου για σήμερα. Το Χριστουγεννιάτικο δώρο μου αν θέλεις. Να κρατιέμαι απ' αυτές τις απλές στιγμές και να τις εκτιμάω περισσότερο. Τελικά δεν νομίζω πως είναι τόσο δύσκολο να βρεις κάτι που σε κάνει ευτυχισμένο, έστω και για λίγο. Ένα χαμόγελο, μια αγκαλιά, ένα εορταστικό τραπέζι, ένα φιλί... όλα τους παίζουν τον ρόλο τους.

Για άλλη μια φορά έφερα στο μυαλό μου πως πολλές φορές θα πονέσεις, θα υποφέρεις, θα πρέπει πάρεις δύσκολες αποφάσεις αλλά το σημαντικό είναι να μην αφήσεις το βάρος τους να σου στερήσει τη χαρά της ζωής. Ότι και να γίνει, πρέπει να βρεις πράγματα που σ' αγαπούν και τα αγαπάς και να τρέξεις σε αυτά. Να τα κάνεις δικά σου.

Η δύναμη άλλωστε έρχεται από τα καλά πράγματα. Την οικογένειά, τους φίλους, την ικανοποίηση από τη σκληρή δουλειά. Αυτά είναι τα πράγματα που σε γεμίζουν. Απ' αυτά κρατιέσαι, όταν είσαι διαλυμένος.

Αυτό είναι το αληθινό πνεύμα των Χριστουγέννων άλλωστε, πίσω από όλες τις ευχές και τα δώρα.

Η γέννηση της ελπίδας.